Martina Horváthová – Na prácu tejto mladej dámy ste už možno natrafili v sieti drogérii DM Drogerie Markt . Prírodná kozmetika, ktorá nezaťažuje prírodu ani naše telo a navyše príjemne vonia je pre Martinu Horváthovú vášňou, čo dokazuje aj fakt, že sama je autorkou zložení ich produktov. Martina z Two Cosmetics príde na konferenciu do panelovej diskusie, kde prezradí ako sa im podarilo s ich malou značkou dostať až do celoslovenskej siete obchodov.
Prečítajte si zatiaľ zaujímavý rozhovor nie len o začiatkoch Two Cosmetics.
Martina, ako by ste popísali začiatky TWO cosmetics?
Dnes je celkom populárne vyrábať doma a následne na internete predávať rôzne mydlá z kozieho mlieka, medu a iných prírodných ingrediencií. Dá sa na takéto výrobky bez certifikátov spoľahnúť, že si nimi zákazník neublíži? Kúpili by ste si vy sama taký produkt?
Denne natrafím na niekoľko žien, ktoré sa na sociálnych sieťach chvália svojimi výrobkami a “na čierno” ich predávajú bez živnosti a ďalších povinných legislatívnych náležitostí. Je mi z toho smutno, najmä keď viem koľko driny, času a financií stojí dostať jeden produkt oficiálne a legálne na trh.
Aj na konferencii sa budeme venovať téme ekológie v podnikaní. Dočítala som sa, že aj vaša značka sa snaží brať ohľad na životné prostredie. Je to náročná cesta, byť ekologickou značkou?
Často sa stretávame s nátlakom od zákazníkov, prečo máme plasty, prečo nie sme viac eko. Je to nepríjemné, pretože ponúkame niekoľko možností ako vynaložiť s odpadom a robíme niekoľko násobne viac krokov k udržateľnosti, ako obrovské svetové konvenčné značky.
Neboli sme síce prví na Slovensku, ale boli sme prvá kozmetická značka, ktorá prišla s týmto produktom.
Je niečo, čo by ste chceli poradiť či odkázať začínajúcim podnikateľom?