fbpx

Peter Kniez – „Ak chcete uspieť, musí byť na prvý pohľad jasné, čo chcete povedať, alebo čo komunikuje vaša firma a produkt.“

Peter KniezPeter Kniez  sa špecializuje na social media, on-line marketing, tvorbu foto a video obsahu pre sociálne siete pre zadávateľov z rôznych oblasti podnikania. Facebook ako pracovný a predajný nástroj využíva v spolupráci s klientami uspešne už viac ako 8 rokov.   Na konferencii SmallBiz bude hovoriť o tvorbe obsahu na sociálne siete, ako na nich potenciálnych zákazníkov zaujať, čo funguje a naopak nefunguje.

Peter, vo svojej profesii sa venuješ viacerým častiam marketingu. Trúfneš si povedať, ktorá je pre podnikanie najdôležitejšia?

Spoločným menovateľom pre všetky oblasti a činnosti je pre mňa jednoduchosť.  Je rýchla doba a pretlak informácií. Ako sa hovorí, najťažšie je vymyslieť jednoduché veci, ale ak chcete uspieť, musí byť na prvý pohľad jasné, čo chcete povedať, alebo čo komunikuje vaša firma a produkt. Ostatné je len prostriedok.

Čím ťa naposledy prekvapili sociálne siete?

Nech to vyznie akokoľvek paradoxne, tak práve tým, že ešte stále dokážu priniesť obrovský výtlak. Aj keď by sa mohlo zdať, že všetko tu už bolo. Nebolo, dobrý nápad je aktuálny vždy.

zdroj: archív P.K.

Dá sa dnes v marketingu zaobísť bez videa?

Neviem si to úplne predstaviť. A prečo by som to vôbec robil, keď je to momentálne a myslím, že ešte nejaký čas aj bude, top komunikačné médium.

Má šancu malá firma/podnikateľ sledovať všetky novinky, ktorých je na sociálnych sieťach neúrekom?

Prax ukazuje, že veľmi obtiažne. Jedine v prípade, že má na správu a manažment sociálnych sietí minimálne zodpovednú osobu/tím na fulltime. Inak je to utópia.

Ako správne selektovať, ktorú novinku daná firma môže reálne využiť vo svoj prospech?

Vrátim sa k už spomínanej jednoduchosti. Napriek tomu, že dnes pribúdajú novinky a formáty takmer na dennej báze, je dôležité raziť si v tom vlastnú cestu a vlastný štýl. Ten do veľkej miery rozhodne o tom, čo a ako využijem. Čiže sa dostávame na úplny začiatok = musím mať plán, v tomto prípade komunikačný, a ten mi pomáha vyberať vhodnosť noviniek do môjho komunikačného formátu.

Myslíš si, že je nutné mať vo firme aj človeka, ktorý sa bude venovať výlučne správe sociálnych sietí?

Existujú na to rôzne názory. Ak sa bavíme o jednoosobových firmách, malých firmách a podobne, som jednoznačne zástancom tohto modelu. Sociálne siete majú byť o maximálne možnej autenticite a “tu a teraz” dianí (áno, aj v kontexte spomínaného plánu). A to sa nedá vždy zabezpečiť zvonku. Model, ktorý sa nám čoraz viac opakuje a potvrdzuje túto moju teóriu je, že sme v takýchto firmách k dispozícii na úrovni konzultácii. Čiže každý mesiac si sadneme, vyhodnotíme ten predošlý a naplánujeme ďalší. Niekedy naozaj veľmi podrobne. A celú exekutívu si riešia vo firme sami, s tým, že my im poskytujeme feedback a prípadne potrebný technický support. Výsledkom je, že oni to dostávajú viac “do krvi”, obsah je autentický a svieži a zároveň výrazne znižujeme riziko rutiny.

zdroj: archív P.K.

S akými chybami alebo problémami sa stretávaš zo svojej pozície u malých či začínajúcich podnikateľov?  

Z môjho pohľadu je nie len začínajúcim podnikateľom väčšinou úplne jasné, čo chcú dosiahnuť. Vedia, čo chcú predať. Ale často nemajú žiadny plán, ako to dosiahnuť. Len čakajú, kým “príde” zákazník. Alebo sa čudujú, prečo neprichádza, prečo si neobjednáva. Z môjho pohľadu je práve plán k dosiahnutiu cieľa kľúčom k úspechu. Niekedy to nie je priama cesta, ale tým že idem po nejakej ceste sa mi môže otvárať ďalšia.

Čo by si poradil tým, ktorí práve začali alebo zvažujú podnikanie? 

Asi len jediné – to, čo chceš musí byť silnejšie, než akákoľvek prekážka. Inak to zrejme ešte nie je “ono”.

Nikol Znášik

Nikol Znášik

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prejsť na začiatok