fbpx

Prečo nám niekto ukradol hashtag?

hashtag

Hashtag marketing je naozaj užitočná vec, ak ju viete robiť správne. Na základe hashtagov si viete dohľadať zmienky o svojej značke, alebo nájsť zaujímavý obsah na svoje sociálne siete. Vďaka hashtagom dokážete získavať nových sledovateľov, alebo budovať povedomie o vašej značke. O tom ako nájsť vhodné hashtagy pre vaše posty sa dočítate na blogu neskôr.

Ten najdôležitejší hashtag, ktorý nemusíte špeciálne hľadať, máte však často priamo pod nosom. Je to meno vašej spoločnosti, slogan alebo názov produktu, ktorí ste vymysleli a vyšperkovali a snažíte sa všetky príspevky s ním, označovať unikátnym hashtagom, ktorý má byť iba váš. Je to však tak aj v skutočnosti? Prv ako začnete, skúste sa pozrieť, či niekto tento „váš“ unikátny hashtag nepoužíva, alebo či dokonca nemôže vyznieť pre niekoho inak, ako ho vnímate vy. Prečítajte si ho nahlas a pozrite sa na neho očami zákazníka, či vám dáva rovnaký význam.

Píšte ho poctivo pri postovaní na Instagrame. Využívajte nielen pekné fotky, zaujímavý text, ale aj hashtag, ktorý ste si vymysleli pre váš biznis. Čo však v prípade, keď ho o nejaký čas začne využívať aj vaša konkurencia. Čo s tým? Ako si hashtag privlastniť a ako sa brániť, keď ho niekto „zneužije“?

Možem vlastniť hashtag?

Asi vás to nepoteší, no hastagy nemôže vlastniť nikto. Aj keď ste nejaký vymysleli, použili ho ako prvá firma na Instagrame či Twittri, aj keď ste ho využívali roky, nemáte žiadne práva na jeho vlastníctvo. Používať ho môže naozaj ktokoľvek. Aj vaša priama konkurencia. 

Hashtagy predstavujú akési kategórie na vyhľadávanie postov a sú iba kľúčovým slovom, ktoré sa nedá vlastniť.

Čo však v prípade, že niekto začne využívať rovnaký hashtag pri svojich postoch?

Jednou z možností je kontaktovať danú osobu a veľmi slušne a priateľsky sa jej pokúsiť vysvetliť, že daný hashtag používate na propagáciu vlastnej značky. Možno natrafíte na osobu, ktorá to pochopí a daný hashtag zo svojich postov vymaže. Horšie je to v prípade, keď rovnaký hashtag začne využívať vaša konkurencia, na ktorú slušná správa fungovať nebude. V tomto prípade máte dve možnosti. Buď budete daný hashtag využívať ďalej a dáte si ešte viac záležať na kvalitnej a krajšej fotke, ktorá môže zaujať vašich potenciálnych klientov, ktorí môžu tento hashtag sledovať. O niečo jednoduchšia cesta je vymyslieť si nový hashtag, pri ktorom začnete od začiatku, no istotne nezabudnite zmeniť si ho v svojom profile v časti BIO a informovať aj svojich klientov o tejto zmene. To však stále nie je záruka toho, že časom keď o tomto hashtagu vybudujete povedomie u svojich zákazníkov, nepríde konkurencia a nezačne ho opäť využívať.

Je naozaj nutné dávať značku do povedomia cez hashtag, keď sa na nej môže niekto priživiť?

Je. Ak správne pochopíte, čo všetko sa k vám cez hashtag môže dostať, a ak to viete dobre využiť, dokážete tým veľa získať. Niektorí zákazníci nemusia mať tendenciu firmy na instagrame priamo označovať, pretože majú pocit, že to robia iba influenceri alebo to robiť ani nevedia, ale hashtag k fotke pridajú. Vy si daný hashtag na Instagrame môžete sledovať a v spojitosti s ním vám nič neutečie. Ich príspevok stačí iba komentovať a už si začínate vytvárať s vaším zákazníkom vzťah, na základe ktorého sa z neho môže stať vracajúci zákazník, pretože zákazník má pocit, že sa naozaj zaujímate. A nielen to, vďaka komentáru sa môžete dostať aj do povedomia jeho sledovateľov, z ktorých sa môžu stať vaši budúci zákazníci.  Bola by škoda to nevyužiť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prejsť na začiatok