fbpx

Silvia Balejčíková: „Pre začínajúceho podnikateľa môže marketingová stratégia pozostávať z pár odrážok na A5ke.“

Silvia Balejcikova rozhovor

 Silvia BalejcikovaSilvia Balejčíková – z agentúry Basta Digital študovala na Masarykovej univerzite v Brne. Špecializovala sa na marketing a prácu so štatistickými metódami. V Basta Digital sa venuje optimalizácii pre vyhľadávače, analýzam kľúčových slov a linkbuildingu a na konferencie bude prednášať na tému, či je SEO dôležité pre malých a začínajúcich podnikateľov. Čo môžu od techník SEO očakávať, či to aké kroky ich v SEO oblasti čakajú.

S akými chybami alebo problémami sa stretávaš zo svojej pozície u malých či začínajúcich podnikateľov?

Najčastejším problémom malých či začínajúcich podnikateľov z pohľadu špecialistky na SEO je fakt, že úvodný rozpočet nesprávne investujú. Často minú peniaze na webstránku, ktorá je vyrobená amatérsky, bez vstupu marketéra. Tú potom musia prerábať, aby táto webstránka mohla plniť úlohu jedného z marketingových nástrojov.

Čo by si poradila tým, ktorí práve začali alebo zvažujú podnikanie?

Nech zaplatia dobrý obed známemu, ktorý sa vyzná v marketingu. Rozumy, ktoré od neho dostanú, nech neignorujú. Pre začínajúceho podnikateľa môže marketingová stratégia pozostávať z pár odrážok na A5ke.

Silvia, v agentúre Basta Digital pôsobíš už niekoľko rokov, vieš mi povedať, prečo by každá firemná webstránka mala venovať pozornosť aj SEO technikám?

Organická návštevnosť na váš web je unikátna v tom, že prichádza od ľudí, ktorí sa zaujímajú o vaše produkty či služby. Takým oveľa ľahšie niečo predáte, ako keď sa budete prihovárať širokým masám. SEO, teda cielené budovanie organickej návštevnosti, je pre firmu často jedna z najudržateľnejších a finančne najefektívnejších marketingových taktík.

Je SEO naozaj potrebné pre každý jeden web?

Nie. Ak ste napríklad vymysleli produkt, ktorý doteraz nikto nepoznal a chcete s nim preraziť, SEO je vám na nič, pretože produkt ešte nikto nehľadá. SEO je vhodné pre segmenty, kde existuje dopyt vyjadrený tým, že ľudia, čiže potenciálni klienti, niečo aktívne hľadajú online (v Google).

basta digital
Zdroj: fcb Basta Digital

Hlavným predajným kanálom niektorých firiem sú sociálne siete Instagram alebo facebook, prečo by aj oni mali venovať pozornosť tomu, aby sa ich webstránky nezobrazovali na posledných priečkach?

Jednoducho preto, že keď sa vaše weby neumiestňujú v organickom vyhľadávaní, nevyužívate naplno to, čo cez online viete získať. Zároveň, aj keď predávate cez sociálne siete, vašu značku ľudia budú hľadať aj v Googli a prečo by ste tam nechceli byť?

Prečo nestačí, ak sa odkaz na firemnú webstránku zobrazí na druhej či tretej strane vyhľadávania?

Na druhú či tretiu stranu výsledkov vyhľadávania dnes málokto chodí. Drvivá väčšina ľudí nájde to, čo hľadá, na prvej strane výsledkov.

Čo by malo byť prvým krokom, ak chceme otestovať, či je naša webstránka z pohľadu SEO dobre nastavená?

Stačí vyskúšať vyhľadať názov, značku webu a 2-3 témy, ktoré charakterizujú váš biznis. Napríklad inštalatér Bratislava. Ak sa nájdete na prvej – druhej strane, máte dobrú východiskovú pozíciu. Ak nie, tak treba pátrať po príčinách ďalej. Verte alebo nie, aj pri veľkých weboch programátori často urobia školácke chyby, kvôli ktorým web napríklad vypadne z výsledkov vyhľadávania úplne.

Čo v prípade, ak zistíme, že naša webstránka na tom nie je vôbec dobre a chceli by sme sa dostať vyššie? Stačí sa zamerať na správne kľúčové slová?

Správne kľúčové slová sú jedným zo základov. Avšak, potrebujete technicky dobre vyladený a rýchly web s vhodnými podstránkami a dobrým obsahom. Spýtajte sa nezainteresovaného človeka, či sa mu váš web zdá dobrý, najlepšie niekoho, kto vám nemá dôvod ťahať medove motúzy popod nos.

Potrebuje každá webstránka firmy prejsť rukami odborníka na SEO?

Nie. V málokonkurenčných odvetviach sa dobre umiestni vo výsledkoch vyhľadávania aj priemerný web. Vyhľadávače ako Google sa snažia uľahčiť život majiteľom webstránok a sú schopné si poradiť aj z webstránkou, ktorá nie je 100%-ná z hľadiska SEO. Čím väčšia konkurencia, tým častejšie sa bez SEO špecialistu alebo špecializovanej agentúry nezaobídete.

Existujú nejaké skratky ako sa dostať na prvé priečky vo vyhľadávačoch?

Nie také, ktoré by boli udržateľné. Skratky by sa mohli vypomstiť, nakoľko Google sa snaží vo výsledkoch zobraziť dôveryhodné weby s istou autoritou. A viete, že dôveru ani autoritu nezískate nejakou skratkou. Avšak, spustením reklamy cez Google sa viete dostať na top priečky v platenej časti vyhľadávania prakticky okamžite.

Daniela Dušek

Daniela Dušek

3 komentáre na “Silvia Balejčíková: „Pre začínajúceho podnikateľa môže marketingová stratégia pozostávať z pár odrážok na A5ke.“

  1. Je SEO naozaj potrebné pre každý jeden web?

    Nie. Ak ste napríklad vymysleli produkt, ktorý doteraz nikto nepoznal a chcete s nim preraziť, SEO je vám na nič

    SEO je vám na nič? Stále ešte môžem cieliť problém ktorý daný produkt rieši. Veľa saas softvérov neexistovalo a väčšinu nových klientov získavajú práve z organiky. Dúfam že sa to silvia doučí.

    1. Dobrý deň Ján, učíme sa všetci a hlavne neustále. Istotne nielen Silvia, ale aj iní účastníci konferencie by sa s vami chceli porozprávať, tak sa neváhajte registrovať, ešte stále máme niekoľko vstupeniek voľných 🙂 Daniela

    2. Silvia v odpovedi následne dodáva, že „SEO je vhodné pre segmenty, kde existuje dopyt vyjadrený tým, že ľudia, čiže potenciálni klienti, niečo aktívne hľadajú online“.

      Ja som tomu porozumel tak, že sa pod tým skrýva aj Vaša pripomienka, „môžem cieliť problém ktorý daný produkt rieši“.
      Každopádne vďaka za doplnenie, je dôležité aby SEO cielilo aj na riešenie problémov :).

      No ak niekto vymyslí produkt typu „fidget spinner“, Silvia to trafila presne. SEO je naozaj zbytočné, pokiaľ nie je zaistený dopyt.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prejsť na začiatok